Autisme og arbejdsliv v/ Hildur Grauslund Nielsen Aflyst

Lørdag d. 24. oktober 2020 kl. 13:15 til 15:45

Fredag d. 23. oktober 2020 kl. 18:00

Borgernes Hus / Frivilligcenter Odense, Østre Stationsvej 15, 3. sal, 5000 Odense C Borgernes Hus / Frivilligcenter Odense
Østre Stationsvej 15, 3. sal

Autisme og arbejdsliv v/ Hildur Grauslund Nielsen Aflyst

- Adresse: Østre Stationsvej 15, 5000 Odense C ved siden af Odense banegårdscenter
- Primært for voksne autister og medlemmer af Autisme- og Aspergerforeningen for Voksne
-  Bemærk ny dato og sted! Lokale 3.5+3.6 (3. sal) på Borgernes Hus bliver slået sammen
 - Det er gratis at deltage.
 - Der bliver taget forholdsregler ift. Corona. Max antal 30 personer!
- Sidste tilmeldingsfrist er fredag d. 23-10-20 kl. 18:00.
- Skriv i kommentar-feltet, om du er medlem af foreningen, om du er voksen autist 18+, og om du evt. medbringer ledsager. Der er nemlig førsteret til medlemmer og voksne autister!

AUTISME OG ARBEJDSLIV.

FOREDRAG V/HILDUR GRAUSLUND NIELSEN, leder og forfatter med autisme.

Jeg har været uafbrudt på arbejdsmarkedet siden 1995 og undervejs har det været mange facetter, som jeg ikke forstod et muk af og som gav anledning til konflikter, men da jeg blev udredt i 2014 og fik min autismediagnose, fik jeg mulighed for at forny min indsigt i disse problemstillinger.

Mangfoldighed på arbejdspladsen er et ideal mange steder, men det er svært at praktisere. Det kræver kompetence at kunne se andres kompetencer, men det kræver selvindsigt at kunne se egen inkompetence, og netop på dette punkt vil en del chefer nok blive presset, fordi den kommunikative kompetence generelt undervurderes.

Mit foredrag vil handle om mine erfaringer med at være på en arbejdsplads, når man ved, man er på autismespektret. Foredraget består af 3 dele:

1) Min karriere
2) Særlige udfordringer ved og med autisme