Foredrag

Hadsundvej 35
9000 Aalborg

Foredrag

Kim Lund Nielsen kommer og holder foredrag Mødestedet Aalborg med et indefraperspektiv og med bl.a. fokus på maskering.

Kim formidler om neurodivergens under pseudonymet Springudautist, og han udgiver podcasten ”Autisme og ADHD indefra”, som serverer et indefraperspektiv på livet med diagnoserne.

Hvem: Alle over 18 år kan deltage. Det kræver ikke en autisme-diagnose at deltage.

Hvor: Vejgaard Bibliotek, Hadsundvej 35, 9000 Aalborg,  Salen på 1. sal - (Indgangen foregår fra bagsiden af bygningen. Her fører trapper op på 1. sal, hvor Salen ligger til højre)

Hvornår: Onsdag d. 8. maj 2024 kl. 18.30 – ca. kl. 20.30

Max antal: Der er 50 pladser i alt.

Pris : For medlemmer er prisen kr. 20,- og for ikke-medlemmer er prisen kr. 50,-. Skriv medlemnummeret på tilmeldingen.

(Hvis man ikke kan huske sit medlemsnummer kan det findes på sidste opkrævning eller på mailen, da man meldte sig ind).

Sidste tilmeldingsfrist er d. 1. maj 2024

Aftenens program

18.30 – 18.35    Velkomst

18.35 – 19.15    Foredrag v/ Kim Lund Nielsen

19.15 – 19.30    Pause med gratis kaffe/the og vand

19.30 – 20.30    Fordraget fortsætter (inklusiv spørgsmål)

Kom gerne i god tid 😊

Ekstra info:

Spørgsmål rettes til Mødested Aalborg på mail aalborg@aspergerforeningen.dk

Kim skriver om sit foredrag :

”Da jeg, ved brug af maskering, havde levet næsten et halvt århundrede, hvor jeg ofte følte mig som et forkert menneske, fik jeg min aspergerdiagnose og fandt ud af, at jeg er en ret så rigtig autist. Desværre har den (alt for) sene diagnosticering, som i øvrigt et år efter blev suppleret af en ADHD-diagnose, medført personlig nedslidning og autistic burnout.

Kom og hør, hvordan jeg oplever min autisme. Først i mange år uden viden om den, hvor jeg nærmest har følt mig som en undercoveragent, der skulle prøve at passe ind i et ukendt miljø, og de seneste år så i stedet som neurodivergent og med en forståelse af, hvorfor jeg føler mig anderledes. Hvilke udfordringer har det givet? Hvad er maskering, hvorfor forekommer det og hvordan kan vi måske blive bedre til at se ind bag den, så der ikke skal gå et halvt liv for nogle, før de bliver diagnosticerede? Hvordan begrænser vi som autister vores maskering?

Hør mit indefra-perspektiv på, hvordan vi i det små kan tilpasse nogle ting, så autister kan få et knapt så belastet liv, og så samfundet kan få mere ud af autisterne.”

Autisme- og Aspergerforeningen
Tovholder Aalborg