Indlæser
Ordinær generalforsamling 2024 i Horsens
Dato og tid
Lørdag d. 4. maj 2024 kl. 13:00 til 17:00
Tilmeldingsfrist
Torsdag d. 25. april 2024 kl. 23:55
Sted
Horsens Sund By,
Åboulevarden 52,
8700 Horsens
Horsens Sund By
Åboulevarden 52
8700 Horsens
Ordinær generalforsamling 2024 i Horsens
Ordinær generalforsamling 2024 i Horsens
Indkaldelse til ordinær generalforsamling
Bestyrelsen i Autisme- og Aspergerforeningen indkalder til ordinær generalforsamling
lørdag den 4. maj 2024, klokken 13.00.
Horsens Sund By, Medborgerhus i Horsens, Åboulevarden 52, 8700 Horsens
Vanen tro er det muligt at deltage på generalforsamlingen ved både fysisk- og onlinefremmøde. OBS. på retningslinjerne for online deltagelse side 3.
Fysisk fremmøde:
Generalforsamlingen afholdes i ”Horsens Sund By”. Generalforsamlingen starter klokken 13.00 og derfor skal dem, der deltager fysisk indfinde sig mellem kl. 12.00-12.45. Sandwich og vand bliver stillet frem klokken 12.00
Online deltagelse:
Online deltagelse foregår på ZOOM. Onlinemødet åbnes for fumletid kl.12.30 -13.00
Vi understreger, at bestyrelsen ikke yder teknisk support i forbindelse med medlemmers online deltagelse.
Tilmelding:
Ved både fysisk- og online deltagelse skal til tilmelde dig her på siden.
Fristen for tilmelding er senest torsdag d. 25. april 2024, hvis man ønsker forplejning, men du kan selvfølgelig møde fysisk op på dagen.
Ved tilmelding skal du oplyse nedenstående, hvilket skal være samstemmende med det, der fremgår af din medlemsregistrering:
· Det navn du oplyser, skal være det, du er registreret med i foreningen.
· E-mailadresse – hvortil relevante dokumenter til generalforsamlingen skal fremsendes til. Bemærk: Hvis du deltager online, skal e-mailadressen være den e-mail, som du ønsker at benytte til at modtage zoom-link og registrering til online-deltagelse på generalforsamlingen.
· Medlemsnummer (Læs her på siden hvordan du finder dit medlemsnummer https://autisme-asperger.dk/blivmedlem)
· Give samtykke til databehandling af opgivne personoplysninger, samt accept af brugen af Zoom Polls til afstemninger.
Fysisk fremmøde til den ordinære generalforsamling
Horsens Sund By, Medborgerhus i Horsens, Åboulevarden 52, 8700 Horsens
For at sikre at dem, der møder op, er medlemmer og dermed stemmeberettigede foregår medlemsregistreringen kl. 12.00-12.45
Husk at medbringe dit medlemsnummer
Støttemedlemmer har taleret, men ikke stemmeret.
Det er muligt at medbringe ledsager. Ledsagere har hverken tale- eller stemmeret og betaler selv for forplejning. En ledsager kan dog tale for den, de er ledsager for, hvis dette er et støttebehov. Ved tilmelding skriver man ledsager i feltet for medlemsnummer.
Forplejning:
· Sandwich + en vand
· Forplejning er gratis for medlemmer.
· Forplejning for ledsager koster 100 kr., betales ved tilmelding.
Praktiske informationer:
Medborgerhus i Horsens
Åboulevarden 52
8700 Horsens
Offentlig transport til Åboulevarden 52, 8700 Horsens med ankomst kl. 12.02
Rejseplanen, fra Horsens station
Parkering:
Der er APCOA parkeringsplads bag Sund By Horsens
Online fremmøde på Zoom - Retningslinjer for online deltagelse:
Bestyrelsen har erfaret, at det skaber utryghed for de fysisk fremmødte deltagere, når online deltagere ikke giver sig til kende med billede og lyd.
Du skal ved navneopråb tænde for både kamera og lyd, når du skal give dig til kende. Dette er samme princip, som ved medlemsregistreringen ved fysisk deltagelse.
Bestyrelsen opfordrer til, at man deltager med kamera under hele generalforsamlingen.
Ved online deltagelse kan du enten tage ordet ved at ”række hånden op” eller ved at skrive det du gerne vil sige i chatten. Uanset om du selv ønsker at tage ordet eller få læst din kommentar/spørgsmål op, skal du tænde for dit kamera, så alle ved, hvem afsenderen af kommentar/spørgsmål er.
Det er ikke et krav, at du skal have billede på hele tiden, men du skal som minimum, hvis du vil have ordet, tænde for både kamera og lyd.
Disse tiltag, i forbindelse med online deltagelse, er medtaget for at sikre medlemsdemokratiet og generalforsamlingens integritet.
· Dagen før generalforsamlingen, fredag d. 3. maj 2024, bliver der sendt en mail til de tilmeldte online deltagere, med link til medlemsregistrering til ZOOM- mødet.
· Man skal i ZOOM medlemsregistrere sin deltagelse igen, med navn, mail og medlemsnummer.
· De der har registreret sig til deltagelse i Onlinemødet, vil modtage godkendelsen af ZOOM medlemsregistreringen umiddelbart før kl.12.00 lørdag 4. maj 2024
· Onlinemødet åbnes for fumletid kl.12.30 -13.00 lørdag den 4. maj 2024.
· Der vil ved mødets start være navneopråb, så vi kan sikre os, at det kun er stemmeberettigede, der kan stemme til generalforsamlingen.
· Ved afstemning sendes støttemedlemmer (der deltager online) over i et virtuelt venterum og bliver taget ind igen i zoom-mødet, inden offentliggørelse af resultatet af onlineafstemningen.
· Bemærk: onlineafstemningens stemmer, der vises på skærmen, skal tillægges de stemmer, der afgives i salen. Derfor bliver det endelige resultat af afstemningen annonceret efter denne sammentælling af både online stemmer og stemmer i salen.
Vigtigt: Bestyrelsen kan ikke garantere at onlinedeltagelsen fungerer for alle og er uden ansvar for medlemmernes egen tekniske formåen og udstyr i forbindelse med generalforsamlingen. Hvis man er usikker på det tekniske, anbefaler bestyrelsen fysisk fremmøde.
Dagsorden
1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
2. Dirigenten sikrer sig, at generalforsamlingen er lovligt indkaldt
3. Formanden aflægger beretning om foreningens arbejde i det forgangne år.
4. Godkendelse af beretning.
5. Kassereren fremlægger foreningens regnskab for det forgangne år
6. Godkendelse af regnskab
7. Fremlæggelse af budget og evt. fastsættelse af kontingent
8. Indkomne forslag. Forslag fra medlemmerne skal være bestyrelsen i hænde, senest 20 dage før generalforsamlingen.
Forslagene skal være skriftlige. Sidste frist for at indsende forslag til den ordinære generalforsamling er søndag d. 14. april 2024 kl. 13.00 på info@asforeningen.dk
9. Valg af formand: Formanden skal vælges i ulige år og vælges for to år ad gangen
10. Valg til bestyrelse: Bestyrelsesmedlemmer vælges for to år ad gangen. Op til to af bestyrelsesmedlemmerne vælges de år, hvor formanden er på valg. Op til tre medlemmer vælges de år, hvor formanden ikke er på valg. Hvis et medlem har forladt posten før den er udløbet, vælges en ny.
På valg:
Birgit Ravn:modtager genvalg
Simon Fredsgaard: modtager genvalg
Silke Rudolph:modtager ikke genvalg
Emma Lyng Svensson: modtager ikke genvalg
11. Der vælges hvert år op til tre suppleanter til bestyrelsen for en etårsperiode. De kan deltage i bestyrelsesmøderne, men har ikke stemmeret.
(Der er i år 3 vakante pladser)
12. Valg af revisor: Der vælges én revisor og én revisorsuppleant for ét år ad gangen. Revisoren skal være uafhængig af bestyrelsen.
13. Eventuelt (Punkter under eventuelt kan diskuteres, men ikke vedtages).
Find vej til arrangementet
Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >
Tilmelding til dette arrangement bliver håndteret med NemTilmeld.
Hvis du selv holder arrangementer, kan du prøve NemTilmeld's tilmeldingssystem for 0 kr. til dit næste arrangement.
Kontaktinformation til arrangør
Autisme- og Aspergerforeningen
Tlf: +45 30127011
info@asforeningen.dk
Kontaktinformation til arrangør
Autisme- og Aspergerforeningen
Tlf: +45 30127011
info@asforeningen.dk